سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقابله با ازدواج کودکان، درست/ انتشار فیلم و عکس کودک،غلط


 

  • مقابله با ازدواج کودکان، درست/ انتشار فیلم و عکس کودک،غلط

    این عمل تجاوز آشکار به حریم خصوصی این نفر و خانواده های آنهاست . با این انتشار این عکس وفیلم ، ممکن است به حیثیت و موقعیت این دونفر و خانواده هایشان لطمه وارد شود . به آنها انگ و برچسب بخورد . گویی که آن پسر جنایتکار است و خانواده های دختر و پسر آدمهایی زشتکار .

    چهر? آدمها حریم خصوصی آنهاست . کارهایی که در خانه می کنند . حریم خصوصی آنهاست . فیلم و عکس هایی که از خودشان تهیه می کنند حریم خصوصی آنهاست . اگر قرار باشد هرکس بنا به تصور خودش ، به خود اجازه دهد عکس و فیلم و چهر? دیگران را منشر کند و قضاوت خودش را در مورد آنها بگوید ، هیچ کس در امان نخواهد بود . فضای مجازی هم که تشن? هیاهوهای عجیب و غریب است . عکس و مطلب به سرعت نور در آن می جرخد و همه چیز را به باد می دهد . کاری که با انتشار این فیلم و عکسها  انجام شده است ، افشاگری نیست ، پرده دری است . در این موارد معیارهای حقوق بشری و اخلاقی ، قویاً با انتشار چهر? کودک مخالف می کنند .
     اگر کسی معتقد است ازدواج دختران در سن کودکی نادرست و خلاف اخلاق و حقوق کودک است ، مجاز نیست برای دفاع از این قاعد? اخلاقی و این حق کودم ، به شکل دیگری حیثیت آن کودک و دیگران را به بازی بگیرد . چنین کسی می بایست برای مقابله با چنین واقعه ای حقوق دیگر را از بین نبرد . افشای نام و چهر? آنها آسیبهایی به آنها می زند که شاید جبران ناپذیر باشد . برای کلاه آوردن که نباید سر را برید .
    مبارزه با ازدواج کودکان کاملاً درست است و با آن موافقم ولی توسعه و ترویج انتشار فیلم و عکس آنها و خانواده هایشان در کنار قضاوتهای منفی که این افراد را مستقیماً نابکار و غیر اخلاقی و ناقض حقوق و انگشت نما می کند ، قطعاً نادرست و با آن مخالفم.     

    *حقوق‌دان

    *این یادداشت در کانال شخصی کامبیز نوروزی منتشر شده است.

    4747