سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت دوچرخه هوایی و قالیچه پرنده در اردبیل


 

  • ساخت دوچرخه هوایی و قالیچه پرنده در اردبیل

    چمدان  : مدیران و سرمایه‌گذاران استان اردبیل این روزها تلاش می‌کنند طرح‌ها و پروژه‌های متفاوت و خلاقانه‌ای برای جذب گردشگران برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی کنند. پس از پل معلق مشکین شهر که به بهره‌برداری رسیده و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل نیز در این استان آماده بهره برداری است؛ پلی که به ادعای مدیران این استان نختستین پل از نوع خود در جهان است.

    دوچرخه هوایی و قالیچه معلق نیز دو طرح جدیدی است که مدیران این استان برای توسعه گردشگری برنامه ریزی کرده‌اند. طرح دوچرخه‌ هوایی در منطقه گردشگری ازناو در خلخال و قالیچه معلق در مشگین شهر اجرا خواهند شد.

    ایمانعلی ایمانی رئیس اداره میراث فرهنگی مشگین‌شهر با بیان اینکه قالیچه معلق در هفته دولت آماده بهره برداری می‌شود در این زمینه گفت: اولین پروژه قالیچه معلق ایران با 10 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی در محل پل معلق مشگین‌شهر اجرا می‌شود. در این پروژه کابین فولادی با ظرفیت 6 نفر پیش بینی شده است. طول مسیر رفت و برگشت قالیچه معلق 250 متر است و فونداسیون آن بتن آرمه انتخاب شده است.

    ناصر محمودی معاون سرمایه اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل نیز درباره دوچرخه هوایی گفت: این پروژه در قالب طرح جامع گردشگری این منطقه مطالعه و مصوب شده و به زودی توسط سرمایه‌گذار پل معلق ازناو اجرا می‌شود.

    مراحل آماده سازی قالیچه پرنده در مشگین شه

    وی اظهار کرد: پروژه‌های طرح جامع مصوب منطقه ازناو خلخال علاوه بر طرح دوچرخه‌ هوایی شامل سورتمه ریلی و سرسره تیوپی، زیپ‌لاین، تله‌سیژ، اقامتگاه‌های صخره‌ای و غاری، پارک طبقاتی طرح گردشگری (بام خوجین)، محوطه‌سازی و آلاچیق اطراف چشمه ازناو، گلخانه طبقانی، رستوران سنتی و … می‌شود.

    محمودی اضافه کرد: راه اندازی دو مسیر سلامت شامل مسیر سبز پیاده‌روی و مسیر ویژه حرکت قطار گردشگری به همراه مسیر دوچرخه‌سواری چهارچرخ خانواده نیز در این طرح پیش‌بینی و تعریف شده است.

    2121