سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گام‌های بلند البرز به سمت توسعه


 

  • گام‌های بلند البرز به سمت توسعه

    برنامه‌های این هفته از ماه‌ها قبل پایه‌ریزی می‌شوند. البرز نیز از این قاعده مستثنا نبود و مسئولان و متولیان استانی و شهرستانی از ماه‌ها قبل در تلاش برای افتتاح و یا به ثمر رساندن طرح‌هایی هستند که زحمات زیادی برای آن کشیده شده و یا قرار است در این ایام پایه‌ریزی شود.

    • افزایش پروژه‌ها 

    استاندار البرز با بیان این‌که 422 طرح دولتی و خصوصی در این هفته افتتاح شد، می‌افزاید: به ارزش بیش از 2200 میلیارد تومان، پروژه کلنگ‌زنی شد که بیش از 600 میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی بود. «عزیزالله شهبازی» با بیان این‌که سال گذشته در هفته دولت از 318 پروژه با اعتبار 1036‌میلیارد تومان بهره‌برداری شد، می‌افزاید: امسال این تعداد به 442 پروژه با 2333‌میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. نماینده عالی دولت در البرز می‌گوید: 134‌طرح مربوط به شهرستان ساوجبلاغ، 60 طرح در کرج، 57 طرح در نظرآباد، 130 طرح در اشتهارد، 44 طرح در طالقان و 17 طرح در شهرستان فردیس بود که در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ‌زنی شد.

    استاندار البرز با بیان این‌که به دلیل انبوه بودن حوزه‌ها و کمبود وقت، افتتاح و یا بهره‌برداری از همه طرح‌ها در یک هفته مقدور نیست، می‌افزاید: در برخی حوزه‌ها مانند قوه قضائیه و سازمان بهزیستی در هفته مناسبتی آنها، که در فاصله زمانی کمی با هفته دولت برگزار شد، طرح‌ها و پروژه‌های آنها نیز در همان هفته افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد و طرح‌های آموزش و پرورش نیز در هفته اول مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

    شهبازی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و مناسب بخش خصوصی و دولتی استان می‌گوید: وفاق، همدلی، اتحاد و کار تیمی که اکنون در البرز به‌ویژه در بخش خصوصی حاکم است و برخلاف رشد سریع جمعیت، به واسطه این همدلی و اتحاد و با اقدامات اقتصادی، تولیدی و عمرانی که انجام شده، در بهار 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ بیکاری در استان 6/1 درصدی کاهش و صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 70 درصد رشد داشت.

    • 27 پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی 

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان این‌که در این هفته 27 پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسید، می‌گوید: این پروژه‌ها با اعتبار و ارزش27 میلیارد تومان، برای 554 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند. «سیدمجید موسوی» می‌افزاید: این پروژه‌ها شامل 17 طرح عمرانی و 10 طرح تولیدی و خدماتی است که 8 طرح در نظرآباد، 10 طرح در ساوجبلاغ، 3 طرح در فردیس، 4 طرح در طالقان، یک طرح در کرج و یک طرح هم در اشتهارد بهبهره‌برداری رسید.

    موسوی اظهار می‌کند: از مجموع این طرح‌ها 17 پروژه در حوزه عمرانی شامل سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار و پوشش بتنی کانال‌های آب، انتقال آب به اراضی کشاورزی، لوله‌گذاری و بازسازی قنوات جمعاً با صرف اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال با ایجاد زمینه اشتغال 265 نفر عملیاتی شده است. وی می‌افزاید: همچنین 10 پروژه تولیدی و خدماتی شامل 3 پروژه تولیدات دامی، 5 پروژه تولیدات گیاهی و 2 پروژه در بخش خدماتی است که جمعاً با صرف اعتباری بالغ بر 234 میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای 289 نفر در این هفته به بهره‌برداری رسید.

    • بهره‌برداری از 60 پروژه در بخش مرکزی کرج و آسارا

    فرماندار شهرستان کرج با اشاره به بهره‌برداری از 60 پروژه در هفته دولت می‌گوید: این طرح‌ها در 2 بخش مرکزی شهرستان کرج و بخش آسارا، کلنگ‌زنی شد و به بهره‌برداری رسید. «غفور قاسم‌پور» می‌افزاید: این پروژه‌ها در بخش‌های درمانی، خدماتی، اقتصادی و مدیریت شهری با اعتبار 1015 میلیارد از سرفصل اعتبار ملی، استانی و سایر منابع افتتاح شد.

    وی اظهار می‌کند: از این تعداد 8 پروژه با اعتبار 700 میلیارد تومان در بخش خصوصی و 315 میلیارد تومان نیز در بخش دولتی بود که به ایجاد 548 فرصت شغلی منتهی می‌شود. فرماندار شهرستان کرج افتتاح ساختمان کلینیک و دانشکده دندانپزشکی، پروژه شهری تقاطع غیرهمسطح باغستان، کلنگ‌زنی پروژه پست برق 400 دستگاه، مدرسه خیرساز دکتر طایفی، زمین چمن آدران، راه روستایی مورود، ساختمان چندمنظوره شهرداری آسارا، پمپ بنزین، کتابخانه عمومی بخش آسارا و داروخانه را از طرح‌های مهمی عنوان کرد که در این هفته با حضور مقامات ارشد به بهره‌برداری رسید.

    • 40 پروژه دولتی و 16 طرح خصوصیدر نظرآباد

    فرماندار نظرآباد نیز با اشاره به بهره‌برداری از 56 طرح در این شهرستان می‌گوید: از این تعداد 40 پروژه مختص بخش دولتی و 16 پروژه با اعتبارات بخش خصوصی است و در مجموع این پروژه‌ها که با اعتبار 9022942 میلیون ریال کلنگ‌زنی شد، برای 175 نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت. «محمدرضا فلاح‌نژاد» می‌افزاید: اصلاح 400 فقره انشعاب فرسوده و 4 هزار متر شبکه آب شهری، افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی نظرآباد، آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سپهر، اجرای طرح هادی روستاهای احمدآباد، اقبالیه، قلعه آذری، نوکند، انبارتپه، حاجی بیگ، کریم‌آباد و...، افتتاح گلخانه مدرن کشت‌بافت، افتتاح چندین کارخانه صنعتی و دامداری و مرغداری، کلنگ‌زنی ساختمان ادارات تعزیرات حکومتی و ثبت اسناد و املاک، احداث مدرسه 12کلاسه، ساخت لوپ پل شهید کارگر برزی، کلنگ‌زنی تبادل خلیج فارس و دوبانده کردن مسیر جاده بادامک و افتتاح روکش آسفالت آن از جمله برنامه‌های نظرآباد بود که در این هفته کلنگ‌زنی شد و یا به بهره‌برداری رسید.

    • بهره‌مندی 229 هزار نفر از آب سالم

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز نیز با اشاره به بهره‌برداری از 27 طرح آب‌رسانی شهری و روستایی البرز در هفته دولت می‌گوید: با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 229 هزار نفر در شهر و روستا از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند. «غلامرضا رضایی‌فر» با بیان این‌که طرح آب‌رسانی و انتقال آب از تصفیه‌خانه شهر جدید هشتگرد از جمله طرح‌های گشایشی استان بود اضافه می‌کند: این پروژه با اعتبار و هزینه 220 میلیارد ریال آب مورد نیاز 40 هزار نفر از مشترکان را تامین می‌کند. رضایی‌فر می‌افزاید: کلنگ ساخت 2 مخزن ذخیره آب با ظرفیت‌های 10 هزار و 5 هزار مترمکعبی در این هفته به زمین زده شد.

    • افزایش ظرفیت شبکه توزیع برق

    مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز نیز با بیان این‌که عملیات ساخت پست 400 کیلوولت برق استان در این هفته شروع شد می‌گوید: این پروژه در زمینی به مساحت 7 هکتار در باغستان کرج با هدف تامین برق مشترکان مسکونی، تجاری و صنعتی منطقه ساخته می‌شود. «بهنام بیات» با اشاره به این‌که شرکت توزیع برق استان البرز حدود یک میلیون و 300 هزار مشترک در بخش خانگی، تجاری و صنعتی دارد می‌افزاید: با بهره‌برداری از این پروژه، ظرفیت شبکه فوق توزیع برق کلان‌شهر کرج و شهرک‌های صنعتی استان البرز از جمله بهارستان افزایش می‌یابد.
    بیات می‌گوید: این پروژه در 2 مرحله اجرا می‌شود که حدود 947 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

    • افتتاح مراکز خدمات کاهش 

    مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این‌که تعدادی از طرح‌های این حوزه در هفته بهزیستی به بهره‌برداری رسید می‌گوید: افتتاح مرکز سیار خدمات کاهش آسیب در کرج، افتتاح یک مرکز گذری و سرپناه شبانه مردان در ساوجبلاغ و افتتاح باشگاه مثبت توسط موسسه مهرافروزان نوای البرز در ساوجبلاغ از طرح‌هایی بود که در این هفته به بهره‌برداری رسید. «اسدالله حیدری» می‌افزاید: 64 واحد مسکن به مددجویان بهزیستی و 12 واحد مسکن نیز به خانواده‌های دارای چند عضو معلول واگذار شد. وی افتتاح مرکز بیماران روانی مزمن «روان یاوران» شهرستان فردیس را از دیگر برنامه‌های این حوزه
    اعلام کرد.

    • اجرای 45 درصد ساخت بزرگراه شمالی

    استاندار البرز از اجرای 45 درصد عملیات ساخت بزرگراه شمالی کرج خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این پروژه با همراهی شهرداری کرج به سرانجام برسد. بزرگراه شمالی کرج به طول 19 کیلومتر در امتداد بزرگراه شهید همت از تیرماه سال 95 در دست ساخت قرار گرفته است. این بزرگراه پس از عبور از شمال کرج به آزادراه کرج- قزوین در غرب کرج متصل می‌شود که با بهره‌برداری از آن ترافیک بزرگراه تهران- کرج کاهش چشمگیری خواهد داشت.

    استاندار البرز در این باره گفت: امروز پروژه‌های راه‌سازی بزرگی همچون آزادراه چرمشهر- آبیک و بزرگراه شهید همت را در دست ساخت داریم که بهره‌برداری از آنها به روان‌سازی ترافیک البرز کمک می‌کند. «عزیزالله شهبازی» افزود: یکی از مشکلات کلان‌شهرها عبور و مرور بوده که در این مسیر مدیریت شهری کرج با تعهد طرح‌ها را دنبال می‌کند و البته دولت برای این‌که مشکل استان البرز در حوزه عبور و مرور و ترافیک را رفع کند، کارهای بزرگی انجام داده است. استاندار البرز بیان کرد: چهارخطه شدن خط راه‌آهن تهران– تبریز در حوزه جغرافیایی البرز از برنامه‌های در دست اقدام است، ضمن آن‌که تا پایان شهریور جاری قطار برقی هشتگرد- کرج به سرانجام می‌رسد.