سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وضعیت بارش‌ها در کشور طی دو ماه آینده


 

  • وضعیت بارش‌ها در کشور طی دو ماه آینده

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه ضمن اشاره به اینکه بیشتر استان‌های غربی کشور از ابتدای مهر ماه تاکنون بارش کمتری نسبت به بارش بلند مدت و نرمال خود داشتند، اظهار کرد: برای مثال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان و همدان بارش کمتری نسبت به نرمال داشتند. در استان آذربایجان شرقی نیز بارش حدود 60 درصد کمتر از حد نرمال بود.

    به گفته وی، بیشترین بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون به ترتیب در استان‌های گیلان، مازندران و قزوین رخ داده است و استان‌هایی مانند تهران، البرز، قزوین، فارس، قم و یزد بارشی بالاتر از بلندمدت و نرمال خود داشتند.

    وظیفه ادامه داد: به طور کلی بارش‌های امسال در کشور نسبت به بلندمدت تا حدودی در حد نرمال و بیش از حد نرمال است اما  نسبت به سال گذشته کمتر است.

    وی درباره وضعیت بارش‌های کشور طی دو ماه آینده (دی و بهمن) توضیح داد: مدل‌های عددی نشان می‌دهد که بارش‌ها در کشور طی دی ماه و به ویژه بهمن ماه کمتر از حد نرمال باشد. این وضعیت در جنوب‌غرب کشور از جمله خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه مشهودتر خواهد بود.

    رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در پایان گفت: میانگین دمای هوای نیمه جنوبی کشور نیز در ماه‌های آذر و دی در محدوده نرمال است اما در مناطق شمالی در محدوده نرمال تا یک درجه بیش از آن پیش‌بینی می‌شود همچنین در بهمن ماه میانگین دمای کشور در نیمه شمالی 2 تا 3 درجه و در نیمه جنوبی کشور 1 تا 2 درجه بیش از نرمال خواهد بود.