سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقال سایپا به البرز؛ مزیت  یا  دردسر


 

  • انتقال سایپا به البرز؛ مزیت  یا  دردسر

    این در حالی است که در واقع تیم و باشگاه سایپا بارها اظهارات مسئولان استان را مبنی بر انتقال سایپا به البرز رد کرده‌اند، تا جایی که حتی علی دایی، سرمربی سابق این تیم در همان زمان هم این مساله را رد کرده بود. اکنون اما بار دیگر با تغییر سکاندار هیات فوتبال البرز این مبحث جان دوباره‌ای گرفته و از استاندار البرز تا اعضای هیات فوتبال از این بحث صحبت می‌کنند. حال با گذشت بیش از یک ماه از طرح مجدد مساله انتقال باشگاه سایپا به استان و علی‌رغم اظهارات برخی از اعضای باشگاه مبنی بر این‌که هنوز اتفاقی برای انتقال باشگاه به البرز رخ نداده است، برخی مخالفان می گویند برای انتقال سایپا به البرز عجولانه و بدون برنامه‌ریزی تصمیم‌گیری می‌شود.

    • ضرورت انتقال باشگاه سایپا به‌جای تیم فوتبال

    یکی از پیشکسوتان حوزه فوتبال در البرز می‌گوید: تیم فوتبال سایپا چندین سال قبل هم در البرز فعالیت می‌کرد، اما فعالیت آن به‌تنهایی هیچ فایده‌ای برای استان نداشت. «اباصلت عابد» ادامه می‌دهد: انتقال سایپا به البرز نباید تنها به تیم فوتبال آن متمرکز شود، بلکه باید تمامی باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی آن از جمله فوتبال و والیبال به البرز انتقال یابند.

    وی می‌افزاید: در صورتی که تیم فوتبال سایپا بدون باشگاه به البرز منتقل شود، نه‌تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه دردسرآفرین هم خواهد شد و از پیشرفت تیم‌های بومی هم جلوگیری خواهد کرد. این پیشکسوت فوتبال اضافه می‌کند: درواقع هدف از انتقال این باشگاه باید تقویت ساختار ورزشی در تمامی رده‌ها به‌ویژه رده‌های پایه باشد تا شاهد آینده خوبی از ورزشکاران استان و حضور آنها در تیم‌های برتر کشور باشیم. وی ادامه می‌دهد: ما باید در استان این را بپذیریم که می‌توانیم با اعتماد بر ورزشکاران پایه و بومی به پیشرفت و نتایج خوبی برسیم. عابد همچنین می‌گوید: درواقع نباید تمام تمرکز ما بر روی یک تیم باشد، بلکه باید تیم‌های لیگ دسته 2 و 3 بومی را هم مدنظر قرار داد و برای آنها برنامه‌ریزی درستی داشت و درراستای رفع مشکلات آنها گام برداشت. وی ادامه می‌دهد: اکنون تیم «شهدای رزکان» که یکی از بهترین تیم‌های بومی استان به شمار می‌رود، در صورت ترسیم افق و چشم‌انداز برای این تیم، می‌توان شاهد حضور آن در جمع تیم‌های لیگ برتری بود.

    • قرار نیست به صورت استیجاریدر خدمت سایپا باشیم

    رئیس هیات فوتبال البرز نیز درباره روند انتقال باشگاه سایپا و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته می‌گوید: در سال‌های گذشته بحثی مبنی بر بازگشت سایپا به البرز راه افتاد که با توجه به این‌که بدون برنامه‌ریزی بود، با شکست مواجه شد. «منصور بیکوردی» ادامه می‌دهد: از روزی که به عنوان رئیس هیات فوتبال انتخاب شدم، تصمیم گرفتیم که روند انتقال باشگاه سایپا به استان را به صورت جدی پیگیری کنیم. وی همچنین می‌گوید: پس از طی کردن مراحل اولیه با درخواستی مواجه شدیم که باید تاییدیه مسئولان ارشد استان را می‌گرفتیم که طبق مذاکره با مدیرکل ورزش و جوانان توانستیم با سایر مسئولان نیز به‌خوبی در همین راستا ارتباط برقرار کنیم. بیکوردی ادامه می‌دهد: پس از مذاکره‌های اولیه با مسئولان خوشبختانه رئیس کمیسیون صنایع و نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی از گرفتن تاییدیه نهایی از سوی وزیر صنعت و باشگاه سایپا خبر داد.

    وی می‌افزاید: با توجه به نشستی که با باشگاه سایپا داشتیم، مقرر شد تا در ابتدا اعزام و انتقال این تیم و باشگاه به اسلامشهر متوقف شده و سپس برای انتقال به البرز آمادگی کسب کنند. رئیس هیات فوتبال البرز در ادامه نیز می‌گوید: اکنون پس از گذشت چند ماه از طرح این بحث مقرر شده است که تجهیزات لازم برای برگزاری مسابقات تیم فوتبال سایپا فراهم و این تیم به البرز منتقل شود. وی با بیان این‌که قرار نیست به صورت استیجاری درخدمت سایپا باشیم، می‌گوید: طی قراردادی حداکثر یک‌ساله مقرر می‌شود که باشگاه سایپا به صورت کامل به البرز منتقل شود. بیکوردی می‌افزاید: امیدواریم با این اقدامات گامی برای پیشرفت و تضمین آینده جوانان و علاقه‌مندان به ورزش در تیم‌های لیگ برتر کشور برداریم.

    • ضربه به فوتبال استان

    یکی از کارشناسان حوزه فوتبال می‌گوید: به نظر من هیات فوتبال استان به‌تنهایی نمی‌تواند درباره آمدن یا نیامدن سایپا به استان البرز تصمیم‌گیری کند. «علی قیچی‌وند» با بیان این‌که انتقال سایپا به البرز مراحل خاص خود را دارد، ادامه می‌دهد: این موضوع نیازمند آن است که از فیلترهای استانداری، فرمانداری، اداره کل ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی دیگر عبور کند تا درنهایت به هیات فوتبال استان انتقال یابد.

    وی اضافه می‌کند: من در آن زمان هم با خروج سایپا از استان موافق بودم و اکنون هم اگر قرار بر این باشد که دوباره به همان سبک باشد که فقط در البرز بازی‌های رسمی خودشان را به خاطر نداشتن استادیوم برگزار کنند و بروند، هیچ دردی از استان دوا نمی‌کند. این کارشناس فوتبال ادامه می‌دهد: سایپا به اسم استان البرز بود ولی تیم‌های پایه در تهران مستقر بودند و حتی مربیان و بازیکنان آن هم از تهران بودند و هتل اقامت تیم خودشان و تیم‌های میهمان را هم به تهران انتقال می‌دادند؛ درواقع این تیم هیچ آورده‌ای برای البرز نداشت.

    وی با بیان این‌که انتقال سایپا به البرز بیشتر از این‌که فنی باشد، سیاسی است، می‌گوید: از دیدگاه من به عنوان مربی، بازگشت سایپا به البرز از لحاظ فنی هیچ‌گونه مزیتی برای استان نخواهد داشت. قیچی‌وند ادامه می‌دهد: چنانچه این تیم با شرایط سابق به استان بازگردد، از لحاظ سیاسی مفید خواهد بود و تنها به افزایش بودجه استان کمک می‌کند، در غیر این صورت مزیت دیگری نخواهد داشت. این کارشناس فوتبال در استان همچنین می‌گوید: چنانچه بازگشت سایپا همچون سابق فقط برای بازی در استان باشد، نه‌تنها کمکی به شرایط فوتبال استان نمی‌کند، بلکه برای همیشه البرز را از داشتن یک تیم بومی که متعلق به خود این استان هم باشد، محروم می‌کند.

    • حمایت از «گل ریحان»

    با توجه به بحث انتقال تیم فوتبال سایپا به البرز، سرمربی تیم فوتبال گل ریحان معتقد است باید نزدیکی به انتخابات مجلس را در نظر داشت و از وعده‌های سیاسی در ورزش جلوگیری کرد. به گزارش همشهری، سرمربی تیم فوتبال گل ریحان درباره انتقال تیم سایپا به البرز گفت: تیم سایپا پیش از این موضوع هم در کرج فعالیت داشته که در آن زمان استقبال خوبی از فعالیت این تیم در استان نشد.

    «محمد نصرتی» ادامه داد: انتقال تیم سایپا به البرز باید با در نظر گرفتن شرایط خاصی باشد تا بتواند مزیت بسیاری برای استان داشته باشد، اما این در حالی است که باید در نظر داشت که با توجه به نزدیکی به انتخابات نمایندگان مجلس، مباحث مطرح‌شده با اهداف سیاسی هدایت نشوند. وی بابیان این‌که باید به صورت فنی به این موضوع نگاه کرد، افزود: در صورتی که برگزاری مسابقات این تیم در استان منجر به جذب تماشاچی و فوتبال‌دوستان در ورزشگاه‌ها شود، انتقال این تیم برای فوتبال استان موثر خواهد بود. بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشور همچنین اضافه کرد: چنانچه این تیمهمچون سابق فعالیت کند و تماشاچی‌ای را به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌ها جذب نکند، هیچ فایده‌ای برای استان نخواهد داشت.

    وی همچنین گفت: از زمان شروع فعالیتم در تیم گل ریحان نه‌تنها به هیچ حاشیه‌ای توجه نکرده‌ایم، بلکه تمام تمرکزمان را روی بهبود این تیم گذاشته‌ایم. نصرتی افزود: اکنون با حمایت‌های امیر غفرانی، مدیرکل ورزش و جوانان توانستیم به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم. وی اضافه کرد: انتظار داریم که حمایت‌های جامعه ورزشی و مسئولان از این تیم بومی بیشتر شده و شاهد پیشرفت و کسب نتایج بهتر به عنوان نماینده البرز در کشور باشیم